fbpx

Media Creative är din externa marknadsföringsavdelning

Jag kan hjälpa dig med det mesta inom digital marknadsföring (så som exempelvis webbdesign, sociala medier, nyhetsbrev osv) likväl som att skapa visitkort, broschyrer, flyers, stickers m.m. 

Se Media Creative som din externa marknadsföringsavdelning! Jag arbetar i ett nära samarbete med dig och älskar att få komma in i din värld! 

Nedan kan du läsa mer om vad jag kan hjälpa dig med.

webbplats, wordpress, hemsida

En webbplats i WordPress

När det kommer till att bygga en webbplats använder jag mig uteslutande av WordPress. Anledningen är enkel: det är ett CMS system som mina kunder lätt kan sätta sig in i. För du måste ta hand om din hemsida och hålla den levande hela tiden, även när uppbyggnaden av den är färdig.

WordPress Media Creative Webbyrå

Vad är WordPress?

WordPress är ett CMS system där du kan ha din hemsida/webbplats. I skrivande stund driver WordPress ca 35% av alla världens hemsidor, och det ökar kontinuerligt. 
Eftersom det är en öppen källkod är det bara fantasin som sätter gränserna för vad du kan göra med din sajt! Till skillnad mot andra liknande CMS system som inte bygger på öppen källkod äger du själv din sida, vilket innebär att du inte är beroende av någon annan. 

Vi igenom vad det är du gör, vad du skulle vilja ha, vad du behöver, vem din målgrupp är, vad ditt företag gör osv.

Hur går det till?

Efter att du har tagit kontakt med mig träffas vi på ett förutsättningslöst  möte. Där går vi igenom vad det är du gör, vad du skulle vilja ha, vad du behöver, vem din målgrupp är, vad ditt företag gör osv. Allt för att jag ska få en tydlig bild av dig och på så sätt kunna hjälpa dig på bästa sätt. Därefter kommer jag att skicka en offert till dig och du väljer om du vill inleda ett samarbete eller inte.

Du kan också välja att ha en webbshop eller bara en enkel hemsida utan undersidor, som visar kort om vem du är och hur besökarna kan kontakta dig, något som jag kallar online visitkort. Här kan du se ett exempel på online visitkort

Jag kan även hjälpa till med underhåll av webbsajten. Detta innebär att jag uppdaterar ditt tema samt alla tillägg. I så fall säger du bara till så räknar jag med det i offerten.

Du kan också fylla i online offerten som jag har här på hemsidan för att få ett hum om vad det kan kosta. Det kostar inget att fylla i den och du får svar direkt. Du kan fylla i den hur många gånger du vill.

E-handel med WooCommerce

Vill du sälja produkter online? Då har du kommit helt rätt! När jag ska skapa en e-handel använder jag mig av WooCommerce, som är det populäraste  tillägget för e-handel i WordPress. Tillsammans med WooCommerce och WordPress har du som kund många alternativ, det är lätt att använda och du kan alltid utveckla din webbshop i takt med att efterfrågan ökar. Genom att använda dig av exempelvis Stripe som betallösning kan dina kunder betala med både kort, PayPal, Klarna, Google Pay, Aple Pay och mycket mer!

Genom att använda dig av olika tillägg finns möjlighet att påverka designen och få din e-handel att se snygg och professionell ut! Det finns tillägg som är gratis och så finns det de som kostar en slant, vilken du bör använda beror helt på vad du vill göra. Jag brukar rekommendera att använda tillägg som verifierade av WooCommerce själva, då vet man att de är kvalitetssäkrade på rätt sätt.

webbshop, e-handel, woocommerce, webshop

Enkel logotyp

Har du någonsin tänkt på att många av de kändaste logotyperna är väldigt minimalistiska och det är oftast de som har hållit längst? H&M, Apple, Fedex, Nike. ⁠

När man ser en komplex logga kanske man tänker: ”Oj, den måste ha tagit lång tid att göra”. Man tänker inte på att den där enkla logotypen faktiskt kan ha tagit dubbelt så lång tid att skapa. ⁠

När det kommer till Nikes logga så tog det Carolyn Davidson över 17 timmar att göra den. Det skulle man inte kunna tro när man tittar på den.⁠

När Fedex gjorde om sin logga och re-brandade företaget så gjordes först en undersökning som tog nio (9!) månader att slutföra och sedan togs det fram ca 200 logotyper innan de kom fram till deras nuvarande logga (som för övrigt har vunnit 40+ priser för designen). Det är inte alla som ser pilen i loggan (nej, den var inget misstag) men när man väl har sett den en gång ser man den för evigt. ⁠

Vare sig du ska ta fram din fösta logga, förnya din gamla logotyp eller re-branda ditt företag, tänk på vad Einstein sa: ”Allt bör göras så enkelt som möjligt, men inte enklare”. Bakom det enkla ligger oftast många timmars arbete, men enkelhet är nyckeln till briljans! Jag arbetar för dig genom att arbeta med dig och tillsammans kan vi skapa underverk. För fantastiska saker kommer från bra samarbeten!

Allt bör göras så enkelt som möjligt, men inte enklare

Albert Einstein